Małe kroki do wielkiego świata
“Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie – Naucz, jeśli nie wie – Wytłumacz, jeśli nie może – Pomóż.”
Janusz Korczak
Na pozytywny rozwój i funkcjonowanie poznawcze dziecka, ogromny wpływ ma społeczna interakcja dziecka z jego otoczeniem, rówieśnikami i osobami dorosłymi. Dziecko w wieku przedszkolnym znajduje się w pierwszym stadium dzieciństwa, podczas którego tworzy swoją jednostkową indywidualność. W tym okresie zauważalny jest dynamiczny czas wzrostu i przemiany, a także jest to droga od nieświadomego twórcy do świadomego pracownika. Dziecko w wieku przedszkolnym osiąga niezależność fizyczną.
Pamiętajmy, że od zaangażowania dorosłego, zależy poziom osiągniętego rozwoju wychowanka.
Dziecko – Rodzic – Nauczyciel to filary, które budują i podtrzymują funkcjonowanie przedszkola, dlatego Nasze Przedszkole stawia sobie za priorytet:
* współpracę
* partnerstwo
* tutoring
* wspólne dążenie do osiągania celu
* systematyczność
* stały przepływ informacji.