Rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia (grupy młodsze 3-4 letnie)
Czas |
Aktywność dzieci |
06:00 – 08:00 |
· Schodzenie się dzieci · zajęcia wspomagające prowadzone przez nauczyciela · przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi · Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. · Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). · Obserwacja pedagogiczna |
08:00 – 08:15 |
· Zabawa ruchowa, ze śpiewem, przy muzyce. |
08:15 – 08:30 |
· Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania. |
08:30 – 09:00 |
· Śniadanie kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
09:00 – 09:20 |
· Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych. · „Odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy”, realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej i literackiej. · Zabawa ruchowa |
9:20 - 10:20 |
· Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci
|
10:20 - 10:40 |
· Czynności samoobsługowe dzieci związane z przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze |
10:40 – 11:20 |
· Zabawy ruchowe, zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. · Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, · Spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. · (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach) |
11:20 – 11:30 |
· Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do obiadu. |
11:30 - 12:00 |
· Obiad kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
12:00 - 12:10 |
· Czynności samoobsługowe ( rozbieranie się toaleta) |
12:10 – 13:40 |
· Poobiedni relaks, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań. Słuchanie muzyki |
13:40 - 14:00 |
· Zabawa ruchowa organizowana z inicjatywy nauczyciela |
14:00 -14:10 |
· Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku. |
14:10 – 14:30 |
· Podwieczorek kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
14:30 – 15:00 |
· Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci. · Zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). · Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, · Obserwacja pedagogiczna, · Rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci. |
15:00 – 16:00 |
· Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, · obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. · Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia (grupy starsze dzieci 5-6 letnie)
Czas |
Aktywność dzieci |
06:00 – 08:00 |
· Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). · Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, · Obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci.Przygotowanie pomocy do zajęć i zabaw wspólnie z dziećmi |
08:00 – 08:15 |
· ćwiczenia poranne |
08:15 – 08:30 |
· Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do śniadania. |
08:30 – 09:00 |
· Śniadanie kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku |
09:00 – 10:00 |
· Zabawa ruchowa · Zajęcia wychowawczo-edukacyjne, realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego, wyzwalające aktywność dziecka w różnych sferach rozwojowych · Odkrywamy, przeżywamy, przyswajamy i działamy-realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej ,patriotycznej matematycznej i literackiej |
10:00 – 11:00 |
· Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. |
11:00 - 11:30 |
· Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci. · Zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery wycieczki i obserwacje przyrodnicze. (W przypadku nieodpowiedniej pogody-gry i zabawy ruchowe w salach) |
11:30 - 12:00 |
· Obiad kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
12:00 – 12:30 |
· Odpoczynek poobiedni przy muzyce relaksacyjnej, bajkach, baśniach i opowiadaniach. |
12:30 – 13:00 |
· Ćwiczenia indywidualne dostosowane do potrzeb, możliwości i zainteresowania dzieci. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne. |
13:00 – 13:15 |
· zabawa ruchowa |
13:15 – 13:30 |
· Wyrabianie nawyków i czynności higienicznych, kulturalnych, związanych z samoobsługą dziecka i przygotowaniem do posiłku. |
13:30 - 13:50 |
· Podwieczorek kształtowanie nawyków samodzielnego, estetycznego i kulturalnego zjadania posiłku. |
13:50 - 15:00 |
· Aktywność własna dziecka, zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę). · Zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, rozmowy kierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci. |
15:00 - 16:00 |
Udział w zabawach rozwijających indywidualne zainteresowania i zdolności, zabawy ruchowe, edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci, obserwacja pedagogiczna, praca indywidualna, kontakty okolicznościowe. Rozchodzenie się dzieci. |